HR Business Partner pro IT

Notino je evropským leaderem na poli e-commerce v oblasti beauty. V současné době působíme online již ve 24 zemích, a můžeme se pochlubit také rozrůstající se sítí kamenných prodejen. Tento růst by rozhodně nebyl možný bez přispění našich kolegů z řad IT oddělení, jenž považujeme v rámci Notina za jedno z nejklíčovějších. A jako takové si samozřejmě zaslouží i odpovídající péči ze strany HR.

Role HR Business partnera pro IT v sobě zahrnuje nejen komplexní péči o IT oddělení (IT Development a IT Operations), které čítá dohromady bezmála 140 kolegů, ale také podporu CTO, který řídí řadu skutečně velkých projektů a potřebuje k sobě parťáka, na něhož se může 100% spolehnout.

Pokud tě zajímají nové technologie, láká tě práce ve velmi dynamickém prostředí, baví tě vymýšlet nová řešení a nezalekneš se odpovědnosti, kterou v sobě tato role nese, pak bys právě ty mohl/a být „náš člověk“ :-)

Co tedy přesně role HRBP pro IT obnáší a jaké jsou její hlavní cíle ?

  • HRBP připravuje a zodpovídá za realizaci strategie v rámci dílčích oblastí HR (adaptace, rozvoj, vzdělávání, hodnocení, odměňování, fluktuace…) a úzce spolupracuje s IT recruiterkou při tvorbě recruitment strategie. Hlavním cílem těchto aktivit je zabezpečit, abychom měli dostatek kvalitních, kompetentních a přiměřeně motivovaných lidí, kteří pomohou našemu IT oddělení dosahovat důležitých cílů. Ruku v ruce s přípravou a realizací strategií jde samozřejmě průběžné vyhodnocování efektivity.
  • No a co by to bylo za strategii, kdyby nebyla založená na relevantních datech ? HRBP tedy také sleduje a reportuje klíčová data (fluktuace, výstupní důvody, benchmark, konverze nabídka/nástup…) a na základě nich navrhuje nejen dlouhodobou strategii, ale případně i vhodná „ad hoc“ preventivní nebo nápravná opatření.
  • HRBP je strategickým partnerem šéfa IT a jednotlivých manažerů, je s nimi v pravidelném kontaktu a poskytuje jim podporu v rozhodování i nejrůznějších záležitostech, týkajících se zaměstnanců (ať již pracovně-právního nebo „lidského“ charakteru – spolupráce v týmech, poskytování zpětné vazby, řešení případných konfliktních situací..).
  • Aby mohl svoji strategickou roli plnit, musí dobře rozumět fungování IT oddělení – nedílnou součástí náplně práce je tedy i účast na klíčových poradách IT oddělení, znalost jeho hlavních projektů a KPI, účast na pravidelných hodnoceních manažerů s podřízenými atd.
  • Business partner se také podílí na rozvoji lidí uvnitř IT oddělení – např. jednotlivých manažerů v práci s jejich týmy atp.
  • Kromě toho zodpovídá také za tvorbu rozpočtu mzdových nákladů pro IT oddělení a průběžné sledování jeho čerpání. Eviduje změny v počtu zaměstnanců, pozicích, mzdách – zkrátka udržuje budget „up to date“ tak, aby mohl manažera kdykoli informovat o stavu čerpání a případných rezervách. Spolupodílí se také na přípravě rozpočtu HR režijních nákladů.
  • HRBP pro IT má „k ruce“ recruiterku, s níž spolupracuje v těsném tandemu, odpovídá za její další rozvoj a superviduje kvalitu její práce. Někdy se také sám účastní výběrových řízení, a to u klíčových pozic v rámci IT (střední a vyšší management).
  • Nedílnou součástí práce HRBP je také administrativa - připravuje dodatky k pracovním smlouvám, zajišťuje podklady pro mzdy vč. výpočtu bonusů (ty následně zasílá na externí mzdovou účetní), pomáhá s kompletací docházek atp.
  • Kromě toho spolupracuje i na různých projektech v rámci HR týmu (jedná se zpravidla o projekty celofiremního charakteru, jako je příprava nového systému hodnocení, analýza spokojenosti zaměstnanců atd.)

Koho pro tuto roli hledáme ?

  • V ideálním případě bys už měl/a mít praxi v roli HR Business Partner, případně HR Generalist. Uvítáme ale i šikovného člověka se zkušeností z externího HR (personální agentura apod.), pakliže se v roli HR konzultanta věnoval širšímu spektru projektů a různým klientům (recruitment, rozvoj…).
  • Není nutné, abys měl/a velký přehled v oblasti IT technologií. Důležité je, aby tě IT svět zajímal a abys nepatřil/a k lidem se stereotypní představou o „ajťácích“.
  • Co bys naopak znát určitě měl/a, jsou trendy v jednotlivých HR oblastech, hlavní HR KPI a hodit se ti bude i přehled v pracovně právní oblasti.
  • Důležité pro tuto pozici je také, abys uměl/a pracovat s lidmi, tzn. uměl/a je pochopit , ocenit a dát jim to najevo, přizpůsobit jim styl své komunikace a získat od nich informace, které potřebuješ, nebo jim vhodně klíčové informace předat. Vylepšujeme teď celkově HR procesy, což je spojené s dovedností umět druhé přesvědčit a provést je změnou.
  • Určitě by ti neměla chybět notná dávka proaktivity, vytrvalost, potřeba dosahovat kvalitních výsledků a poskytovat excelentní servis.
  • Vyplatí se také poměrně značná adaptibilita a chuť učit se nové věci– změny jsou něčím, co nás provází takřka každý den, proto je dobré, abys změnu vnímal/a jako příležitost a nezalekl/a se toho, že jsi některé věci třeba ještě nikdy nedělal/a.
  • Hodit se ti bude také dobrá znalost Excelu, která ti v mnohém usnadní a urychlí práci, a angličtina na úrovni B1-B2.

A co ti za to vše můžeme nabídnout ?

  • Možnost být u „velkých věcí“ a práci v opravdu podnětném prostředí. Stojíme si za tím, že naše IT oddělení pracuje s těmi nejmodernějšími technologiemi a v mnoha oblastech jsme průkopníky – a je vážně super moct každý den pracovat s lidmi, kteří jsou špičkami ve svém oboru.
  • Nejen skvělý HR tým, se kterým budeš spolupracovat, ale také nadstandardní fungování s lidmi v IT oddělení – současný dvoučlenný HR tým pro IT je vnímán jako skutečný partner oddělení a spolupráce funguje na jedničku (např. u promo akcí, náboru).
  • Mnoho příležitostí k dalšímu rozvoji – nemyslíme tím klasická školení, ale zejména „learning by doing“ – šikovné lidi rádi pustíme k zajímavým projektům, na kterých se naučí mnohem víc než v sebelepším školícím programu.
  • Proměnlivou pracovní náplň a značnou flexibilitu - nejen pokud jde o pracovní dobu, ale i v práci jako takové – máme sice jistá pravidla, ale nikdo ti nebude přesně diktovat, co a jak je třeba udělat. V mnoha ohledech budeš mít skutečně volnou ruku a můžeš přicházet s vlastními nápady - pokud mají tzv. „hlavu a patu“ a dovedeš si je obhájit, pak ti rádi umožníme je realizovat
  • Práci na HPP, možnost nástupu ihned.
  • Neformální pracovní prostředí, komfortní a moderní kanceláře a řadu firemních benefitů (25 dní dovolené, 2 sick days, stravenky, zaměstnanecké slevy na našem eshopu, jazykové kurzy, Multisport atp.)
  • V neposlední řadě také účast na zajímavých akcích, které pořádáme pro naše zaměstnance (Beerfest, vánoční večírek)

Pokud jsi dočetl/a až sem, nejspíše to znamená, že jsme tě zaujali. :-) Zní-li ti výše zmíněné skutečně jako lákavá příležitost, pošli nám svůj životopis skrze tlačítko „odpovědět“. Nezapomeň připojit také krátký průvodní text, kde stručně shrneš svou motivaci působit na této pozici. Ozveme se ti obratem.

Informace o pozici

Místo pracoviště

Londýnské náměstí 881/6, 639 00  Brno-Štýřice, Česká republika

Typ pracovního vztahu

Práce na plný úvazek

Typ smluvního vztahu

Pracovní smlouva

Benefity

Bonusy/prémie, sleva na firemní výrobky/služby, flexibilní začátek/konec pracovní doby, stravenky/příspěvek na stravování, dovolená 5 týdnů, vzdělávací kurzy, školení, příspěvek na sport/kulturu/volný čas, zdravotní volno/sickdays, firemní akce, individuální rozvržení pracovní doby

Požadované vzdělání

Vzdělání není podstatné

Požadované jazyky

Angličtina (středně pokročilá)

Zadavatel

Notino

 

Kontakt

Notino
Lenka Ježková